GY.I.K (Gyakran Ismételt Kérdések)


Tájékoztatás a 2024. október 1. után érvénybe lépő, a könyvek árkötöttségére vonatkozó szabályozásról
Május 9-én megjelent az 52. számú Magyar Közlönyben a 2024. évi XIII. törvény az oktatási, családügyi, kulturális tárgyú és kapcsolódó törvények módosításáról. Ennek 9. §-ában szerepel a „A muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény módosítása”, amely a könyvek árkötöttségére vonatkozó rendelkezéseket tartalmazza.
A törvény azt mondja ki, hogy a fenti dátumot követően, az újonnan megjelenő könyvek, hangoskönyvek esetében legfeljebb 10% kedvezmény adható a vásárlónak. A törvény nem biztosít lehetőséget arra sem, hogy ezen időszak alatt az újonnan megjelenő termékeinkre, 365 napig bármely törzsvásárlói kedvezményünket biztosítsuk. A rendelkezés betartása a termék megjelenését követő 1 évben (365 nap) kötelező a kiadók ill. a kereskedők számára is.
A fenti szabály az előrendelésre nem vonatkozik, tehát a megjelenést megelőzően a szokásos előrendelési kedvezményeket tudjuk biztosítani.
A tényleges megjelenés dátuma, a nyomdai teljesítést követő 10. nap.


1. Kell-e regisztrálnom a vásárláshoz?

Válasz: Nem. Ön regisztráció nélkül is vásárolhat webáruházunkban.


2. Miért érdemes regisztrálni?

Válasz: A regisztráció legfőbb előnye, hogy újabb vásárláskor nem kell újra begépelnie személyes adatait. Ha Ön regisztrált, legközelebbi látogatásakor kattintson a webáruház bal felső sarkában látható Belépés feliratú gombra.


3. Milyen adatokat kér a webáruház a regisztráció során?

Válasz: A megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokon felül Önnek csupán egy jelszót kell választania.


4. Hogyan tudom a regisztráció után megváltoztatni adataimat?

Válasz: A Belépés gomb használatával léphet be webáruházunkba, ezután adatmódosításhoz a webáruház bal felső sarkában látható Adataim feliratú gombra kell kattintania.


5. Milyen kedvezményeket kaphatok a webáruházban a kiadványok eredeti  árából?

Válasz: Webáruházunk alapkedvezménye 20% a 2024. október 1. előtt megjelenő kiadványok eredeti árából. Fenti időpont után megjelenő kiadványokra nem vonatkozik.

VIP-kedvezmény: azon vásárlóink, akik egy éven belül legalább 75.000 Ft értékben rendelnek termékeink közül telefonon, e-mailben vagy webáruházunkban, és vásárlás előtt regisztrálnak (azaz feljogosítják az eladót vevőadataik ilyen célú tárolására), a fenti kivételekkel mindenre 30% kedvezményre jogosultak webáruházunkban és könyvesboltjainkban.

AMOR LIBRORUM KLUB-kedvezmény: A fenti kivételekkel minden termékünk árából 40% kedvezményre jogosultak könyvesboltjainkban és webáruházunkban.
2024. augusztus 6-tól AMOR törzsvásárlói programunkba -  Új AMOR tagság elérésére nincs lehetőség. A már meglévő AMOR tagok továbbra is rendelkeznek a megszerzett kedvezményükkel.

A törzsvásárlói kedvezményt kizárólag a 2024. október 1. előtt kiadott könyvekre lehetséges beváltani (VIP-AMOR)


6. Hogyan érvényesíthetem VIP- vagy AMOR-kedvezményemet a webáruházban?

Válasz: VIP-kedvezmény: regisztrálás és belépés után kattintson az Adataim feliratú gombra, és írja be VIP-kódját. (Csak egyszer kell megadni.)

AMOR-kedvezmény: regisztrálás után webáruházunk belépéskor automatikusan felismeri Önt, ha a regisztráció során azokat az adatait adta meg, amelyeket korábban Amor Librorum-vásárlóként használt.

A kedvezmények nem összevonhatók és minden esetben az alapárból (eredeti árból) kerülnek kiszámításra!


7. Milyen módon tudom kifizetni a megrendelt kiadványokat?

Válasz: Ha Ön postai kézbesítést választ, készpénzzel és bankkártyáva is  fizethet a postásnak. Előre is kifizetheti a megrendelés értékét, ha az kényelmesebb Önnek: internetes fizetésre alkalmas (pl. dombornyomott) bankkártyával vagy banki előutalással.


8. Hogyan zajlik a bankkártyás fizetés az interneten?

Válasz: A megrendelés elküldését követően Ön azonnal szerződéses banki partnerünk, a K&H Bank védett online felületére kerül, ahol a fizetés jóváhagyása előtt meg kell adnia bankkártyaadatait. A fizetés jóváhagyása után lépjen vissza webáruházunk oldalára, annak érdekében, hogy a fizetésről késedelem nélkül értesíthessük Önt.


9. Hogyan zajlik a banki előutalásos fizetés?

Válasz: A megrendelés elküldése után visszaigazoló e-mailt küldünk Önnek. Ezután 45 naptári napon belül kell átutalnia a megrendelés ellenértékét a visszaigazoló e-mailünkben megadott bankszámlaszámra. Átutalás hiányában megrendelése az elküldésétől számított 46. naptári napon automatikusan törlődik adatbázisunkból.

Fontos! Kérjük, átutaláskor tüntesse fel a közlemény rovatban a visszaigazoló e-mailünkben megadott megrendelés-azonosítót.


10. Hol vehetem át személyesen a megrendelt kiadványokat?

Válasz: Személyesen három budapesti könyvesboltunk egyikében lehet átvenni a megrendelt kiadványokat. Rendelése során, lehetősége van a három bolt közül választani.  Könyvesboltjainkban Ön készpénzzel és bankkártyával fizethet.


11. Mit jelent az, hogy egy könyv e-könyvben is kapható?

Válasz: Kattintson a webáruházban a könyv oldalán az „E-könyvben is kapható” jelzésre. A Kossuth Kiadó magyar nyelvű letöltő webáruházába, a multimediaplaza.com megfelelő aloldalára jut. (A Multimédiaplázában kizárólag letölthető (jogtiszta) tartalmakat lehet vásárolni. Csomagküldés ebben a webáruházban nincs.) A multimediaplaza.com-on megvásárolhatja az adott könyvet elektronikus formátumban (epub és mobi), amelyet személyi számítógépen, tableten, e-könyv-olvasón (reader) vagy okostelefonon tud megjeleníteni, olvasni. Az e-könyv rendszerint olcsóbb, mint a nyomtatott kiadás.


12. Miért érdemes előrendelnem egy kiadványt?

Válasz: Az előrendelés időszakában a termék árából nagyobb kedvezményt nyújtunk, mint amennyit a megjelenést követően biztosítani tudunk. Általános webáruházi kedvezményünk 20%, a megjelenésig azonban általában 30% kedvezményt adunk előrendelhető kiadványainkra.


13. Hogyan működik az előrendelés?

Válasz: Egy előrendelhető könyv más, már megjelent könyvekkel együtt is a kosárba tehető, de megjelenésenként külön postázzuk.

Figyelem! Ilyen esetekben internetes bankkártyás és banki átutalásos fizetésre nincs lehetőség!

Ebben az esetben a megrendelésben lévő termékek közül azokat, amelyek már kaphatók, postázzuk Önnek (illetve átveheti személyesen), az előrendelt, később megjelenő terméket annak megjelenése után, külön adjuk át. 

Ha Ön több, eltérő időpontokban megjelenő előrendelhető könyvet is kosarába tett, akkor az eltérő időpontokban megjelenő kiadványokat egyenként adjuk át (postázzuk), megjelenésüket követően.


Figyelem! Az eltérő időpontokban postára adott (előrendelt) termékek postaköltsége a megrendelőt terheli!


14. Mi a menete az előrendelt könyvek személyes átvételének?

2024. október 1-én életbelépő árkötöttségi törvény végett az alábbiak szerint módosul a weben leadott előrendelést is tartalmazó rendelések bolti átvétele.

Visszaigazolt rendelésben lévő kedvezményt, abban az esetben tudja a bolt biztosítani, amennyiben a bolti értesítést követően 6 napon belül a megrendelő átveszi a boltban a rendelését.

Amennyiben ez nem teljesül, 7. naptól a megrendelésben szereplő előrendelt kiadványokra maximálisan 10%-ot biztosít a boltunk.


15. Hogyan tudok reklamálni megrendelésemmel kapcsolatban?

Válasz: A megrendelés felvételével, elküldésével kapcsolatos technikai kérdésekkel forduljon Informatikai Szerkesztőségünkhöz: it[kukac]kossuth.hu.

A megrendelés teljesítésével (pl. postázás) kapcsolatos kérdéseivel forduljon Vevőszolgálatunkhoz: vevoszolgalat[kukac]kossuth.hu.

Banki átutalással kapcsolatos kérdéseivel forduljon Pénzügyi Osztályunkhoz. penzugy[kukac]kossuth.hu.


16. Mi történik át nem vett csomag esetén?

A megrendelt, de lemondani kívánt csomagot kérjük, haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés napján szíveskedjen jelezni webáruházunk felé a vevoszolgalat[kukac]kossuth.hu e-mail címen.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a webáruházban megrendelt csomag "sikertelen kézbesítése" szerződésszegésnek minősül, melynek következményeként a webáruház az általa előzetesen kifizetett szállítási költség megtérítésére igényt tarthat a vásárlótól, abban az esetben is, ha a vásárlónak a szállítás "ingyenes" lett volna. A vállalkozás minden esetben fizet szállítási és csomagolási költséget a kézbesítendő csomagok után, a visszaszállítás után szintén. Amennyiben a vásárló nem veszi át a csomagot, visszautasítja, vagy részére a kézbesítés neki felróható okból adódóan nem lehetséges, a vásárlás ténylegesen NEM VALÓSUL MEG és a szállítási díjra a vállalkozás igényt tarthat, 2 vagy annál több át nem vett csomag esetén újabb megrendelést csak előre fizetéssel áll módunkban teljesíteni.

A vásárlót megillető 14 napos indoklás nélküli elállási jog (ezen jogáról bővebben tájékozódhat az Általános Szerződési Feltételekben) gyakorlásának egyik törvény által előírt feltétele az, hogy a vásárló ezen szándékát írásban közli a vállalkozással. Mivel a csomag "át nem vétele", illetve "visszaküldése" nem meríti ki ezt a törvényi feltételt, a vásárló ezen magatartásával szerződést szeg és nem elállási jogot gyakorol, továbbá ezen jogok a termékekre, nem a szállítási költségre vonatkoznak. A szállítási költség alól csak akkor mentesül a megrendelő, ha még szállításra átadás előtt lemondja a csomagot.


17. Hírlevél feliratkozóként kupon kedvezményt kaptam, hogyan tudom ezt felhasználni?
Válasz: Hírlevelünkre regisztrált új partnereink 1500 Ft-os ajándék kupont kapnak a visszaigazoló e-mail-ben. Ez az összeg 13.000 Ft feletti vásárlás felett, 7 napig használható fel.